2000 eerstejaars op infobeurs

Zo’n 2000 eerstejaars studenten bezochten donderdag het Infofestakel 2000, de Bredase informatiebeurs van de twee hogescholen. Naar schatting 1100 studenten kwamen van de Hogeschool Brabant en 900 waren afkomstig van de Nationale Hogeschool voor Toerisme en Verkeer (NHTV).
Organisaties van de hogescholen, instellingen uit Breda en bedrijven overvoerden de eerstejaars met informatie. Zij kregen kranten en condooms uitgereikt. De studenten vermaakten zich met cabaret van Droogbrood en Guido Wijers.
De groepen eerstejaars vermaakten elkaar ook. Met massale zangkoren gingen zij binnen en buiten tegen elkaar tekeer. Studenten Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH) tegen
NHTV’ers: ‘Zij zijn de doe-hoel-groep.’ Technische studenten in de richting van de (veelal vrouwelijke) NHTV’ers: ‘We willen tieten zien, we willen tieten zien.’ En NHTV’ers tegen de rest: ‘Zij drinken Punica…’ Medeorganisator Bart de Laat is ’tevreden’ over deze editie van het Infofestakel. Wel vindt hij het jammer dat vijf opleidingen niet meededen. ‘Alle opleidingen zouden de beurs bij hun introductie moeten betrekken. Dan zouden we alle studenten informatie kunnen aanbieden.’ (GR)