Hogeschool onderhandelt met Start

Vanaf janauari 2001 wil de Hogeschool Brabant in samenwerking met uitzendorganisatie Start een ‘Job Center’ voor studenten lanceren. Onderhandelingen tussen de twee zijn in een ver gevorderd stadium. Het Job Center moet afgestudeerden en bijna afgestudeerden die daar behoefte aan hebben gaan begeleiden bij hun opstap op de
arbeidsmarkt. Ook studiestakers en studenten op zoek naar een bijbaantje kunnen straks bij het Job Center terecht.
De precieze vorm waarin de samenwerking tussen hogeschool en uitzendbureau wordt gegoten staat nog niet vast. De hogeschool overweegt in ieder geval commercieel deel te nemen in de bemiddelingsactiviteiten.
Het Job Center is gepland in het gebouw aan de Hogeschoollaan in Breda, in de ruimte grenzend aan de aula/kantine waar momenteel de redactie van Impuls is gevestigd.

Het is de bedoeling dat Start niet alleen het Job Center voor studenten gaat runnen, maar ook de exclusieve arbeidsbemiddeling voor de dienst P&O voor zijn rekening neemt. P&O wil in samenwerking met Start onder meer een mobiliteitscentrum voor medewerkers van de hogeschool opzetten.

Aan andere hogescholen, universiteiten en ROC’s ontplooit Start soortgelijke activiteiten. Vooral in de zuidelijke provincies heeft de uitzendorgansiatie bij veel onderwijsinstellingen vaste voet aan de grond. (FG)