Ongeveer honderd PABO-medewerkers ontvangen 12 september een prepaid GSM uit handen van Hoofd Opleiding Jan Aarts. De PABO hoopt daarmee de bereikbaarheid van het personeel te vergroten. Tot nu toe was het lastig om een leraar van de PABO aan de telefoon te krijgen. Op de PABO hadden de meeste medewerkers niet de beschikking over een eigen intern telefoontoestel, in tegenstelling tot medewerkers elders op de Hogeschool. ‘Het is af en toe dringen voor de telefoon’, licht Jan Aarts toe. ‘Dat is niet meer van deze tijd.’
De verstrekking van mobieltjes maakt deel uit van een pakket maatregelen. Er komen ook meer vaste toestellen in het gebouw en de telefooncentrale wordt vernieuwd. Elke medewerker krijgt één telefoonkaart om zelf te bellen. Als deze verbruikt is zijn de belkosten voor eigen rekening.
Medewerkers die al in het bezit zijn van een mobiele telefoon krijgen een schadeloosstelling.
Aarts benadrukt dat de GSM een aantal gebruiksregels met zich meebrengt. ‘Het toestel mag niet aan staan tijdens de les of tijdens een stagebezoek. De berichten die dan worden ingesproken moeten diezelfde dag worden beantwoord. Anders heeft dit bereikbaarheidsproject geen zin.’
De nieuwe telefoonnummers worden gepubliceerd in de studiegids en de interne telefoongids van de Hogeschool. (RL)
Punt. Of had jij nog wat?