Slagbomen parkeerterrein in werking

Slagbomen reguleren met ingang van het nieuwe schooljaar het parkeren op de terreinen aan de Hogeschoollaan en de Lovensdijkstraat in Breda. In volgorde van binnenkomst worden auto’s van medewerkers, studenten en bezoekers toegelaten. In totaal zijn 617 plaatsen beschikbaar, binnen een loopafstand van vier minuten van de gebouwen.

Vijf parkeerplaatsen zullen worden gereserveerd voor invalide bezoekers. Tien plekken zijn bestemd voor aangemelde bezoekers. Parkeren op deze plekken, buiten de vakken of buiten de openingstijden wordt niet getolereerd. Overtreders krijgen twee waarschuwingen; daarna zal het voertuig worden geweerd van het terrein.

De Facilitaire Dienst van de Hogeschool Brabant heeft een folder uitgebracht waarin de verschillende parkeermogelijkheden staan vermeld. Ook alternatieve parkeerterreinen staan in de folder aangegeven.