Cateraar verhoogt kantineprijzen

Een aantal producten van de kantines aan de Hogeschoollaan, Lovensdijkstraat en de Academie St. Joost zijn duurder geworden. Zo kost een maaltijd nu f 10,-
(was f 9,50), een broodje filet f 2,75 (was f 2,50) en verse soep f 1,25 (was f 1,-). Voor de vruchtensappen, chocomel en Fristi moet f 2,- betaald worden (een kwartje meer). Warme chocomel is overigens een kwartje goedkoper geworden. Voor de cola’s in flessen betalen de klanten voortaan f 2,50 (was f 2,25).
De prijsverhogingen zijn genomen in overleg met het hoofd van het Facilitair Bedrijf van de hogeschool, benadrukt Albron-cateringmanager Georgette Vervoort. Cateringbedrijf Albron exploiteert de kantines op de drie hogeschoollocaties. Volgens haar zijn het afgelopen jaar de
personeelskosten en de prijs van de ingrediënten gestegen.
‘Daarom zijn wij gemiddeld 5 procent omhoog gegaan met de prijs. Een aantal producten is bijvoorbeeld 25 procent duurder en andere zijn gelijk gebleven. Aangezien Albron een commercieel bedrijf is willen we toch iets overhouden.’ (GR)