HEAO slikt besluit over IBMS en propedeuse in

De directie van de Faculteit Economie en Management (FEM) heeft een besluit om in september 2001 onderdelen van het onderwijs ook in Tilburg aan te bieden, ingetrokken. Op 3 juli besloot de directie de opleiding International Business and Management Studies (IBMS) en de gemeenschappelijke HEAO-propedeuse zowel in Breda als in Tilburg te gaan verzorgen.
Bij nader inzien stelde men echter vast dat die nevenvestigingen binnen de HBO-raad waarschijnlijk op verzet zouden stuiten. De hogescholen overleggen momenteel namelijk over zelfregulering bij het vestigen van nieuwe opleidingen. Een nieuwe opleiding in een plaats waar een hogeschool nog geen soortgelijke opleidingen heeft, zou volgens de zelfregulering eerst aan een zware toets worden onderworpen. Volgens de directie was het ook onzeker of de benodigde voorzieningen tijdig klaar zouden zijn.
In de wervingsbrochure worden de twee ‘Tilburgse’ opleidingen met name genoemd. Er wordt een inlegvel gedrukt waarin deze informatie wordt gecorrigeerd. (HvdV/FG)