Klachten over geluidsoverlast ‘super’ introductief

Omwonenden hebben donderdagavond flink geklaagd over geluidsoverlast van het HBO Intro Feest. Dat werd gehouden op een parkeerterrein bij het NAC-stadion in Breda. Bij de politie zijn enkele tientallen tot honderd telefonische klachten binnengekomen. ‘Het was een gekkenhuis op de meldkamer’, zegt een politiewoordvoerder.Het introductiefeest voor studenten van de Hogeschool Brabant en Nationale Hogeschool Voor Toerisme en Verkeer trok 5000 feestgangers. Zij vermaakten zich bij house-dj Tiësto, dj-duo Wipneus & Pim en de band Racoon. Het feest was ‘super’, zegt organisator Arjan Bogers van Bogers Productions. Het is gelukt om er een soort ‘mini-Lowlands’ neer te zetten, stelt hij. Bogers wil een dergelijk introductiefestival ook in andere studentensteden op poten zetten. Volgend jaar zal zijn bedrijf het evenement weer organiseren voor de Bredase hogescholen. Over de overlast voor omwonenden zegt hij: ‘Op verzoek van de gemeente hebben we deze locatie genomen. Wij hebben toen gewezen op mogelijke geluidsoverlast. Maar voor de gemeente was dit ook een try out.’ (GR)