Nieuw startpunt op Internet voor studenten

Er is weer een nieuwe site die zich speciaal op studenten richt. Maar wat deze net even anders maakt, is dat er geen banners of advertenties op staan. Student.surfnet.nl moet een startpunt worden voor studenten. Er staan, zoals op een startpagina, alleen links op naar andere sites. Verdwaalde studenten kunnen bijvoorbeeld een routeplanner aanklikken om de juiste weg naar hun opleiding te vinden. Daarnaast zijn links voor studenten die kamers zoeken, een baantje, zich willen verzekeren, tweedehands boeken kopen of uit zijn op cartoons, spelletjes en gratis software.
De site wordt onderhouden door Surfnet. Dat is een afsplitsing van Surf, de organisatie die het computernetwerk in het hoger onderwijs beheert. Surfnet wil zelf geen ‘content’ op de site zetten.
Het heeft dat eerder in samenwerking met KPN wel geprobeerd. ‘Maar dat werd nogal een commerciële aangelegenheid’, zegt een woordvoerder van Surfnet. ‘Bovendien vonden we de inhoud soms nogal dubieus.’ (HOP/MtW)