Opheffing Zeeuwse ‘Bredabus’ van de baan

De buslijn Hulst-Antwerpen-Breda, die met opheffing wordt bedreigd, blijft naar alle waarschijnlijkheid gewoon bestaan. Vervoersbedrijf Connexxion wil wel de stop in Antwerpen afschaffen.
Deze verandering in de route maakt de reistijd voor Zeeuwse studenten die studeren in Breda en elders korter. Voor studenten uit Zeeuws Vlaanderen is de Bredabus de enige rechtstreekse verbinding naar Breda. Begin augustus berichtte de regionale pers dat vervoersbedrijf Connexxion overwoog te stoppen met de ‘Bredabus’. De gemeente Hulst stuurde daarop een brief naar Connexxion waarin zij het opnam voor de studenten die gebruik maken van de busverbinding: ‘Buslijn 19 is voor hen een essentiële schakel in hun reis tussen Zeeuws Vlaanderen, Antwerpen en de rest van Nederland.’ Vervoersbedrijf Connexxion zegt nu de intentie te hebben om de Bredabus te behouden. (CP)