Studentenpastoraat start Engelstalige gespreksgroep

Het studentenpastoraat van de hogeschool, De Verdieping, start begin oktober een Engelstalige gespreksgroep. Het voornaamste doel van de bijeenkomsten in de kelder van het gebouw aan de Hogeschoollaan in Breda is het contact stimuleren tussen Nederlandse en buitenlandse studenten. De informele gesprekken vinden om de week plaats op de dinsdagavond. Deelnemers kunnen zelf diverse onderwerpen en thema’s aandragen. Tot nu toe hebben drie Nederlandse studenten zich gemeld voor de avonden.
Het studentenpastoraat zal tijdens de introductiedag voor buitenlandse studenten op 4 oktober actief buitenlandse studenten benaderen. Studentenpastor Bram Heringa: ‘Het afgelopen schooljaar kreeg ik best wat respons op het idee van een Engelstalige gespreksgroep, van Nederlandse en buitenlandse studenten. Ik denk dat ik na de introductiedag een behoorlijk groepje kan vormen.’
De studentenpastor nam het initiatief voor de gespreksgroep naar aanleiding van zijn waarnemingen in de gangen van het schoolgebouw. ‘Ik hoorde Frans, ik hoorde Hongaars, maar ik hoorde geen gebroken Engels tussen Nederlandse en buitenlandse studenten. Het is leuk en belangrijk dat ze elkaar ontmoeten, dat wil ik stimuleren.’ (RL)