150 nieuwe HEAO-studenten in België

De onderwijsactiviteiten die de HEAO Breda sinds het vorig jaar in België ontplooit breiden zich gestadig uit. Dit jaar zijn 150 studenten aan een éénjarige deeltijdstudie in België begonnen, vijftien meer dan het vorig jaar. Een meevaller, omdat de toeloop aanvankelijk achterbleef bij de verwachtingen.
De éénjarige variant is een samenwerkingsproject van de Hogeschool Brabant met de Karel de Grote-Hogeschool in Antwerpen en de Hogeschool voor Wetenschap en Kunst in Brussel. De studenten hebben al een graduaatsdiploma (soort hbo-diploma) op zak, en kunnen via een de deeltijdopleiding het Nederlandse HEAO-diploma behalen in de richting Bedrijfseconomie, Commerciële Economie, Management of Economisch Linguïstisch. In september studeerden de eerste honderd Belgische deeltijders af. (FG)