Fysiotherapie start deeltijdopleiding

Fysiotherapie start in september 2001 met een deeltijdopleiding. ‘De kaders van de plannen zijn er al, ze moeten nog wel worden ingevuld’, zegt hoofd opleiding Fysiotherapie Harrie van Beek.
Reden voor het beginnen van de deeltijdvariant is dat de numerus fixus bij fysiotherapie volgend cursusjaar vervalt. ‘Ten tweede bestaat er nog geen deeltijdopleiding fysiotherapie in Nederland, buiten de particuliere opleiding Fysio Thim van der Laan in Utrecht’, zegt Van Beek.
‘Bovendien willen we ons richten op studenten die al een hbo-opleiding hebben afgesloten, de deeltijdvariant kan als vervolgopleiding dienen.’
Van Beek denkt dat de deeltijdopleiding vier jaar zal gaan duren. Bepaalde groepen studenten kunnen vrijstellingen krijgen, waardoor de opleiding binnen drie jaar is te doen. Dit geldt bijvoorbeeld voor studenten die de studie bewegingsleer al hebben afgerond. (CP)