Hogeschool Brabant werft via televisie

Om nieuwe studenten te werven gaat de Hogeschool Brabant commercials uitzenden via Omroep Brabant. Vanaf 1 tot en met 10 november zal de hogeschool negentig keer op de regionale zender langskomen. Er zijn zes spotjes gemaakt: voor elke faculteit één, de nieuw op te richten I(nformatica)-faculteit inbegrepen. In de vijftien seconden durende spotjes wordt de Open Dag van 11 november onder de aandacht gebracht via gesproken tekst, tekst in beeld en foto’s van Mischa Keijzer.

De commercials zijn vervaardigd door TV8, het productiebedrijf van Omroep Brabant. Als de werving via de buis aanslaat overweegt de afdeling pr & voorlichting van de hogeschool die opdracht het volgend jaar bij studenten van St. Joost neer te leggen.

De kosten van de de televisiecampagne bedragen 12.500 gulden. ‘Dat is goedkoper dan eerdere campagnes op de BBA-bussen’, verklaart PR&V-functionaris Ineke Beemster. ‘En die reed alleen in Breda.’ (FG)