Website voor verliezers OV-kaart

Studenten die hun OV-kaart verliezen kunnen terecht op de site www.ov-kaart.com. De kans bestaat dat zij via deze site snel hun kaart terugkrijgen.
De site is gebouwd door Martijn Verbeek, student aan de Hogeschool Rotterdam, en is bedoeld om vinders en verliezers van de ov-studentenkaart met elkaar in contact te brengen. Ook geeft Verbeek tips hoe studenten de schade van het verlies zoveel mogelijk kunnen beperken.

Nu belanden verloren OV-kaarten bij de Informatie Beheer Groep, die de kaarten vernietigt. De verliezers moeten een omslachtige procedure doorlopen langs IBG, postkantoor en bij diefstal ook de politie om een nieuwe OV-kaart te krijgen. Die kaart kost hen zeventig gulden.
Voordat de studenten een nieuwe kaart ontvangen, gaan er tien dagen overheen. Gedurende die periode betalen zij in het openbaar vervoer het volle tarief. Ten onrechte en onnodig, meent Martijn Verbeek. (MS/HOP)