Fijke Willemse wint Toon Hommel-scriptieprijs

De tiende editie van de Toon Hommel-prijs voor de beste afstudeerscriptie is afgelopen vrijdag gewonnen door PABO-studente Fijke Willemse. Haar afstudeerscriptie met het onderwerp ‘Geschiedenis moet je beleven’, was goed voor de hoofdprijs van 3500 gulden.
Fijke Willemse probeerde met haar scriptie ‘optimale betrokkenheid bij kinderen van het speciaal onderwijs voor het vak geschiedenis te bereiken’.
De jury was onder de indruk van de uitwerking van de probleemstelling: ‘Een volwaardig onderwijsproduct, dat zowel ruimte aan de docent geeft, als ruimte aan de leerlingen die het betreft’ en: ‘Maatwerk, waarbij de breedte van het eindproduct niet ten koste van de diepgang gaat.’
De genomineerden van de overige faculteiten, Joris de Bruijne (FEM, Commerciële Economie), Frank Hofmans (FTN, Bouwkunde), Debby Larroque (FTN, B&M) en Ruben Pater (Academie St. Joost, Grafisch Ontwerpen) ontvingen een aanmoedigingsprijs van 250 gulden.
Gamma was niet vertegenwoordigd. De faculteit zag geen afstudeerscriptie met kop en schouders boven de andere scripties uitsteken. (RL)