HEAO wil participeren in op te richten ‘digicentrum Breda’

De HEAO overweegt samen met de ontwikkelingsmaatschappij Rewin en de gemeente initiatief te nemen tot een ‘digicentrum’ voor Breda. Het centrum moet jonge startende ondernemers in de ICT-sector een handje helpen. De HEAO gaat jong talent aan het centrum leveren. Directeur Ron Schwiebert zegt in het regionale dagblad BN De Stem van 7 november, dat de I-faculteit die de hogeschool binnenkort opricht een rol kan spelen in het nieuwe centrum.
De plannen verkeren nog in een beginnend stadium, zo verklaren directeur P Nijskens van Rewin en hoofd economische zaken C. Budding van de gemeente. Het streven is jaarlijks tien tot vijftien afgestudeerden te helpen met de start van een bedrijf.

Schwiebert spreekt van een ‘win-win-sutuatie: ‘Voor ons is dit een belangrijke kans om ons als onderwijsinstelling richting beroepsveld te profileren. Bovendien kunnen we op deze manier onze eigen studenten “vasthouden” en ze stimuleren om zich op het ondernemerspas te begeven.’ (FG)