Via webspel maken scholieren kennis met hogeschool

Op de website van de open dag van de Hogeschool Brabant (www.hsbrabant.nl/opendag) is het Internetspel, It’s ball in the game, te spelen. Via een link op deze site kan de weg naar It’s ball in the game worden gevonden. Het spel is bedoeld voor scholieren die plannen hebben om de open dag van de Hogeschool Brabant te bezoeken. De bedoeling van dit spel is om middelbare scholieren op een leuke manier kennis te laten maken met de hogeschool.

It’s ball in the game is een kennisspel. Het bestaat uit een rechthoek gevuld met bollen, waarop geklikt moet worden. Achter de bolletjes zijn een vraag, een informatieblok, een ‘bom’ of een aantal bonuspunten verstopt. Via aaneengeschakelde bollen moet de scholier zo snel mogelijk naar boven te komen. De gestelde vragen gaan over de hogeschool en zijn terug te vinden op de hogeschoolsite. Voor de goed beantwoorde vragen worden punten gegeven. Als er zich een bom onder een bol bevindt, is de scholier af.

Aan de zijkant van het spel wordt de scorelijst geplaatst. Degene die binnen de snelste tijd het hoogst aantal punten heeft weten te behalen, is de winnaar. Scholieren kunnen een naam verzinnen waaronder ze mee willen doen. Zo kiezen zij er zelf voor of ze wel of niet onder hun eigen naam in de openbaarheid willen komen. De middelbare scholieren kunnen zo vaak meedoen als ze willen.

Vorig jaar had de hogeschool ook een Internetspel verbonden aan de open dag, het Mystery van Spiralia. Hieraan was een prijs verbonden, dat is dit jaar niet het geval. (CP)