Vrouwelijke studenten houden meer van seks

Studentes hebben meer plezier in hun seksleven dan hun mannelijke collega’s. Dat zegt studentenblad SUM op grond van een enquête.
Het blad ondervroeg 220 studenten. Niet al te veel, en daarom houdt het blad ‘een slag om de arm’, zegt hoofdredacteur Thijn Kramer. Toch denkt hij dat de uitkomsten wel een kloppend beeld geven.
Als dat waar is, hebben de vrouwen onder de studenten meer lol. Ze geven een hoger cijfer voor hun seksleven (een 7,4 tegen een 6,9) beginnen er jonger aan en hebben meer ervaring met ‘ruige’ seks.
Mannen maken zich minder zorgen over aids. Vijftig procent is daar niet ongerust over. Onder de vrouwen ligt dat percentage op veertig. De helft van alle studenten gebruikt geen condoom. (HOP,HO)