Witte-fietsenplan voor medewerkers Faculteit Gamma

Om de afstand tussen de Verbeetenstraat en de Hogeschoollaan te overbruggen moeten medewerkers van de faculteit Gamma gebruik kunnen maken van fietsen van de Hogeschool Brabant. Tijdens de FMR-vergadering heeft Joop de Looff, docent fysiotherapie, dit idee geopperd.
De fietsen moeten bij beide locaties worden geplaatst. ‘Nu ga ik meestal met de auto naar de Hogeschoollaan, maar met de fiets gaat dat sneller, zeker in de spits. Ook is fietsen natuurlijk gezonder’, zegt Joop de Looff.
Han van Osch, voorzitter van de FMR, komt altijd met de fiets naar school en is een voorstander van het witte-fietsenplan. ‘Ik merk inderdaad dat ik op de fiets sneller op de Hogeschoollaan ben dan iemand anders met de auto’, zegt Van Osch. ‘Sportiviteit en gezond gedrag moeten worden gestimuleerd. De Hogeschool moet hier de schouders onder steken.’
Inmiddels is het idee bij de directie neergelegd. In de loop van de maanden krijgt de raad te horen hoe het er met het plan voor staat. Voorzitter Han van Osch vindt het belangrijk dat het fietsenplan goed wordt georganiseerd. ‘Directieleden en hoofden opleiding, die voornamelijk gebruik gaan maken van de fietsen, moeten weten waar ze staan en hoe ze deze eventueel moet reserveren. Als dit niet duidelijk is, komen er alleen maar misverstanden.’ (CP)