‘Den Bosch’ laat IBMS varen

De Hogeschool ‘s-Hertogenbosch heeft de plannen voor een nieuwe opleiding International Business & Management Studies (IBMS) laten varen. Dit heeft Ron Schwiebert, algemeen-directeur van de HEAO Breda, van de Bossche academiedirectie vernomen.
In november vorig jaar ontstonden er hevige irritaties bij de Bredase HEAO omdat zowel de Hogeschool Brabant als de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch, die per januari een besturenfusie zijn aangegaan, ieder twee dezelfde opleidingen hadden aangevraagd: IBMS en Small Business and Retail Management (SBRM). Dit terwijl de opleidingen van de twee samenwerkende hogescholen op elkaar zou worden afgestemd.
‘Wij waren daar niet echt gelukkig mee’, zegt Schwiebert over de aanvragen van Den Bosch. ‘Wij hechten aan allerlei vormen van samenwerking. Daarom moet je soms water in de wijn doen. IBMS in Den Bosch is een verstorende factor. Het getuigt van wijsheid van Den Bosch om dit niet door te zetten.’ (GR)