Gerrit Vriend uit Raad van Bestuur

De Raad van Bestuur van de gloednieuwe Stichting Brabantse Hogescholen zal niet, zoals de bedoeling was uit zes, maar uit vijf personen bestaan. De Raad van Bestuur zou worden gevormd door de bestaande driehoofdige Colleges van Bestuur van de Hogeschool Brabant en de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch samen te voegen. Gisteren maakte het Bossche collegelid Gerrit Vriend echter bekend niet tot de Raad van Bestuur toe te treden.
In de kerstvakantie heeft Vriend zijn besluit aan de voorzitter van zijn College van Bestuur, Frans van Kalmthout, voorgelegd. Tijdens de nieuwjaarsreceptie van de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch lichtte hij zijn keuze in het openbaar toe: hij wil het laatste jaar van zijn loopbaan niet aan de besturenfusie van de twee instellingen maar aan het onderwijs besteden. (FG)