Intranet voor Gamma

Studenten en medewerkers van de Faculteit Gamma kunnen vanaf 2 juli informatie over de verschillende opleidingen en de studieresultaten van studenten opzoeken via het intranet van de faculteit. Dat is althans de bedoeling van de pilot die onlangs is gestart.
Aanvankelijk zou alleen de opleiding Fysiotherapie met een intranetsite starten, maar langzamerhand zijn er steeds meer opleidingen bij betrokken geraakt, zegt docent Joop de Looff.
Momenteel bekijkt een projectgroep hoe de site er gaat uitzien. ‘Er zijn zoveel mogelijkheden’, geeft De Looff aan. ‘Informatie geven die studenten nodig hebben is er één van, maar uiteindelijk is het ook de bedoeling om leereenheden via intranet aan te bieden. Een soort teleleren.’
Het zal nog een behoorlijke tijd duren voordat de intranetsite van de Gamma helemaal af is, denkt De Looff. ‘We zijn naar een demonstratie geweest van de hogeschool Zeeland die een erg mooie constructie heeft. Maar zij zijn al jaren bezig met intranet en hebben de site in fases opgestart. Dat zal bij ons ook het geval zijn. Nu bekijken we wat zeker in juli werkzaam moet zijn.’
Hoe snel de site daadwerkelijk de juiste informatie voor iedereen zal oproepen is afhankelijk van de aanwezige middelen binnen de faculteit, meent De Looff. ‘Dan heb ik het niet alleen over kennis, maar ook over de verschillende systemen die er binnen de opleidingen gehanteerd worden, zoals de studentregistratiesystemen. Deze site heeft dus consequenties voor de hele organisatie. Het zal een behoorlijke kluif zijn om de verschillende systemen uitwisselbaar te maken.’ (MvH)