Mini-onderneming Hogeschool Brabant maakt ‘beste product 2001’

Negen studenten Technische Bedrijfskunde (TB) in Tilburg hebben met hun mini-onderneming Per4map, op zaterdag 27 januari tijdens de markdag van de stichting mini-ondernemingen Nederland, de eerste prijs gewonnen in de categorie ‘beste product’. Een miniperforator van kunststof werd door de jury geprezen om zijn eenvoud, functionaliteit en originaliteit.
De studenten hebben de miniperforator zelf gefabriceerd in een laboratorium van de Faculteit Techniek & Natuur in Tilburg. De perforator kan in een ordner en multomap worden opgeborgen. Enkele bedrijven hebben al interesse getoond in het product, dat in verschillende kleuren leverbaar is en ook als relatiegeschenk kan dienen. Op de website www.per4map.com leggen de studenten het een en ander uit over hun vinding.
Ongeveer 120 mini-ondernemingen toonden hun producten tijdens de markdag in Amstelveen. De jury, samengesteld door VNO/NCW, beoordeelde onder andere de originaliteit van het product van studenten, inrichting van de stand en marketing. Mini-onderneming is een initiatief van het bedrijfsleven om in het mbo en hbo de aansluiting tussen theorie en praktijk te bevorderen en om studenten kennis te laten maken met het zelfstandig ondernemerschap. (RL)