Studente Chemie wint nationale scriptieprijs

Elham Saddat Noorbakhsh, studente aan de opleiding Chemie in Etten-Leur, heeft de jaarlijkse Gouden Spatel voor de beste chemische afstudeerscriptie gewonnen.
Deze nationale prijs voor hbo-studenten in de Chemie wordt vandaag uitgereikt tijdens het Wintercongres van de Koninklijke Nederlandse Chemische Vereniging (KNCV).
Noorbakhsh ontvangt voor haar werkstuk ‘Snelle screening van voedingsmiddelen op de aanwezigheid van natuurlijke anti-oxidanten’ een oorkonde, een gouden spatel en een geldprijs van 1000 euro.
De afstudeerscriptie werd beoordeeld aan de hand van de volgende criteria: probleeminzicht, originaliteit, het gebruik van bestaande kennis, het gebruik van beschikbare techniek en de wijze waarop het een en ander is gepresenteerd. De motivering van de keuze voor de winnende scriptie wordt gepubliceerd in het Chemisch Weekblad en het Laboratorium Magazine.
De laatste keer dat een student van de Hogeschool Brabant de Gouden Spatel in de wacht sleepte was in 1987. (RL)