China krijgt informatiecentrum Nederlands hoger onderwijs

In Beijing komt een informatiebureau voor het Nederlands hoger onderwijs. Het bureau is een gezamenlijk initiatief van de Nuffic, de Nederlandse Organisatie voor Internationale Samenwerking in het Hoger Onderwijs, en het Chinese Service Centre for Scolarly Exchange (CSCSE).
Afgelopen zondag werd door de directeuren van beide instellingen het contract getekend in aanwezigheid van minister Hermans.
Momenteel brengt een Nederlandse onderwijsdelegatie onder aanvoering van de minister een bezoek aan China in het kader van een Internationale Onderwijsbeurs. Aan de beurs is een conferentie van het Nederlandse en Chinese hoger onderwijs gekoppeld. Gisteren, 19 februari, presenteerden Frans van Kalmthout en Gerard Hupperetz van de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch, het project ‘Skills in Human Resource Development and Job Creation’. Het project, waar ook de Hogeschool Brabant en de Katholieke Universiteit Brabant in participeren, is bedoeld om Chinese personeelsfunctionarissen bij te scholen. (FG)