Studentenbond doet rapper in de ban

Rapper Eminem is taboe bij de studentenbond in het Engelse Sheffield. Het bestuur heeft de eigen krant verboden de ‘homofobe vrouwenhater’ te recenseren en zijn muziek is op studentenfeesten verboden.
De blanke rapper, die dit weekeinde nog optrad in een uitverkocht Ahoy’, bezingt in zijn teksten de mishandeling van vrouwen, homo’s en vooral zijn “stinkin’ ass mom”. Dat gaat de bond veel te ver: “Eminems teksten zetten aan tot haat jegens vrouwen en homoseksuelen”. En omdat de bond wil
dat ook die zich thuis voelen op de feesten van de organisatie komt de populaire artiest er niet meer in.
De krant van de studentenbond spreekt van ‘censuur’ en roept de lezers op tot protest tegen de bemoeizucht van het bondsbestuur. In de winkel van de universiteit gaan cd’s van Eminem overigens nog steeds als warme broodjes over de toonbank. (WvD/HOP)