CMV organiseert felicitatiedag

‘Ge-evalueerd. Ge-visiteerd. Ge-kwalificeerd. Gefeliciteerd!’ Het gebouw aan de Hogeschoollaan in Breda is vanmorgen vroeg door het docententeam van de opleiding Culturele & Maatschappelijke Vorming (CMV) volgehangen met deze en andere slogans, die het succes van de onlangs afgesloten visitatie van de Bredase opleiding moeten onderstrepen. Volgens het visitatierapport zou de de Bredase CMV-opleiding de op één na beste van het land zijn, na Amsterdam. Het visitatieresultaat wordt door het team als een opsteker gezien na een matige score in de Keuzegids en een uitgesproken slechte score (laatste plaats) in het studententevredenheidsonderzoek van de Hogeschool Brabant het vorig jaar.
Om het positieve oordeel van de visitatiecommissie, het ‘deskundigenoordeel’, te onderstrepen, besloten de CMV-docenten 27 maart tot CMV-felicitatiedag uit te roepen. Vandaag zullen ze elkaar gelukwensen met het succes, en ze laten weten dat anderen hen ook mogen feliciteren.
Beroemdheden zijn daarin al voorgegaan, als we de plakkaten in het gebouw mogen geloven. ‘ ’s Logisch’, zou Johan Cruyff als commentaar hebben gegeven. ‘Ik ben heilig overtuigd van de kwaliteiten van CMV Breda’, wordt Bisschop Muskens in de mond gelegd. En zelfs de Allerhoogste schijnt zich met het succes te hebben bemoeid: ‘En op de achtste dag schiep Hij CMV Breda en Hij zag dat het goed was’, luidt een vrije vertaling van Genesis 2:8. (FG)