FTN popconcert afgeblazen

Het popconcert dat de Faculteit Techniek & Natuur (FTN) in mei wilde organiseren, is vanwege een tekort aan financiële middelen een jaar uitgesteld. Het concert, dat in Breda zou plaatsvinden, moest scholieren interesseren voor techniek.
Volgens Astrid Damen, pr en voorlichting van de FTN, kleeft er een te groot financieel risico aan het evenement. ‘Het is een absolute teleurstelling, maar de begroting van het evenementenbureau viel te groot uit (anderhalf à twee ton). Bovendien hadden we geen zicht op de sponsoring en is de tijd voor promotie van het concert erg krap.’
Voor het evenement in mei 2001 had de FTN illustere artiesten als Abel en Krezip op het verlanglijstje staan. Of hun namen ook volgend studiejaar op dat lijstje prijken is niet duidelijk. Pr en voorlichting gaat binnenkort, ter voorbereiding op het concert dat in 2002 moet plaatsvinden, de muzieksmaak van de eerstejaarsstudenten onderzoeken. (RL)