Gastcollege van politicus over Europa

Studium Generale organiseert in mei voor alle studenten van de Hogeschool Brabant een gastcollege over de naderende uitbreiding van Europa. Een minister of staatssecretaris zal de studenten tijdens deze bijeenkomst toespreken. Welke politicus naar de Hogeschool Brabant komt blijft nog even in het ongewisse. Naar verwachting wordt de naam zeer binnenkort bekend gemaakt.
Alle faculteiten, met uitzondering van St. Joost, doen mee aan de voorbereiding. De oorspronkelijke wens van de hogeschool om bij iedere faculteit afzonderlijk een bewindspersoon te laten optreden kon niet door Buitenlandse Zaken worden ingewilligd.
De komende maanden gaan ministers en staatssecretarissen de collegezalen van universiteiten en hogescholen in. Ze zullen gastcolleges verzorgen over de naderende uitbreiding van de Europese Unie. Het idee is afkomstig van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Dat benaderde de universiteiten en hogescholen met het plan om de bewindslieden op te laten treden in gastcolleges. (FG)