Hogeschoolcampagne ‘Bel wel bel snel’ moet imago verbeteren

De beeldvorming van de Hogeschool Brabant moet actiever worden bevorderd. Studentenaantallen lopen terug, en uit het studententevredenheidsonderzoek van het vorig jaar kwam veel kritiek op de kwaliteit van voorzieningen naar voren. De hogeschool gaat daarom een aantal campagnes voeren die tot doel hebben een betere uitstraling te krijgen.
‘Bel wel bel snel’ is één van die campagnes. De medewerkers pr & voorlichting van de faculteiten en het centrale niveau hebben daar gezamenlijk voor gekozen, omdat de telefonische bereikbaarheid van de Hogeschool Brabant te wensen overlaat. Doel is vóór 1 maart 2002 de telefonische breikbaarheid ‘zodanig te professionaliseren dat de klant Hogeschool Brabant altijd kan bereiken, klantvriendelijk wordt behandeld en adequaat antwoord krijgt op zijn vraag’. De campagne houdt onder andere in: het op orde brengen van de telefooncentrale, scholing van telefonistes, en de bereikbaarheid van medewerkers organiseren. De interne communicatie wordt verbeterd zodat het beloofde ook werkelijk aan de klant wordt toegestuurd, en informatie van iedereen die belt wordt vastgelegd voor ‘after sales’.
De campagnes zijn bedacht tijdens een marketingtraining voor hogeschoolmedewerkers de afgelopen maanden. Andere campagnes hebben tot doel de website van de hogeschool te verbeteren (‘WWW-project’), workshops en praktijkdagen voor scholieren te organiseren (‘Oriëntatie Safari’) en het relatiebeheer professionaliseren (‘Relatiebeheer decanen’). (FG)