Nieuwe telefooncentrale hogeschool

De Hogeschool Brabant krijgt een nieuwe telefooncentrale. De locaties Cobbenhagenlaan in Tilburg, de Concordialaan in Etten-Leur en de Hogeschoollaan, Lovensedijkstraat en Beukenlaan in Breda zullen vanaf één juli dit jaar de nieuwe centrale gebruiken. Na het vervangen van de verouderde centrale krijgen alle nummers vier cijfers en worden alle oude toestellen vervangen. De locaties Verbeetenstraat en Dr. Ingenhouszplein blijven op de oude manier bellen. De nieuwe centrale gaat zeker tien jaar mee.
Medewerkers en docenten die een persoonlijk nummer hebben blijven bereikbaar onder hun oude nummer, waar een extra cijfer voor komt te staan. Personeel dat een nummer deelt met anderen krijgt in de nieuwe centrale een eigen nummer. De nummers worden toegekend aan de hand van in de afgelopen weken ingeleverde voorstellen voor nieuwe nummers. Wie welk nummer krijgt moet eind april bekend zijn.
Met de nieuwe centrale wordt ook de ‘flexplek’ ingevoerd. Het is dan voor medewerkers mogelijk zich op elk toestel aan te melden en op het eigen nummer bereikbaar te zijn. Na enige tijd moet ook voicemail ingevoerd worden.
De nieuwe telefooncentrale is ook te gebruiken in de nog te bouwen locatie naast het gebouw aan de Hogeschoollaan. Ook de faxen krijgen met de nieuwe centrale een nieuw nummer. Het invoeren van de nieuwe centrale zal drie tot vier weken duren. (RS)