Bellen naar de IB-Groep is nog steeds geen pretje. Afgelopen herfst was deze instantie ronduit slecht bereikbaar. De Nationale Ombudsman gaat de situatie nu op de voet volgen.
De ombudsman bracht woensdag zijn jaarverslag uit. Net als in voorgaande jaren ontkomt de Informatie Beheergoep daarin niet aan kritiek. Aan de ene kant daalt het aantal inhoudelijke klachten over de beurzenverstrekker: het waren er nu 192, half zoveel als drie jaar geleden. Maar met de bereikbaarheid blijft het slecht gesteld.
Juist in de eerste maanden van het studiejaar was het vaak vrijwel onmogelijk om de medewerkers van de IB-Groep aan de telefoon te krijgen. De ombudsman heeft wel ‘begrip’ voor de problemen, omdat in die periode massaal gebeld wordt. Maar de bereikbaarheid moet wel beter worden. De ombudsman gaat dit de komende tijd dan ook maandelijks controleren. (FS/HOP)
Terug naar overzicht
Ombudsman controleert bereikbaarheid IBG
, 23 maart 2001
Leestijd: 1 minuut
Wat vind jij ervan?
reageer
Punt. Of had jij nog wat?