Start gaat bemiddelen voor personeel en studenten van de Hogeschool Brabant

Uitzendorganisatie Start wordt de vaste partner van de Hogeschool Brabant voor loopbaanbemiddeling. De samenwerking is vastgelegd in een contract, dat voorziet in de exploitatie van een ‘Job Center’ voor studenten en in de ondersteuning van het loopbaancentrum voor medewerkers van de Dienst P&O.
Het aanbod aan studenten voorziet onder andere in contracten met baangarantie. Goed opgeleide studenten kunnen een contract van minimaal een jaar krijgen. Start belooft de contractanten een aanvangsbaan die past bij het opleidingsniveau. Bovendien wordt intensieve begeleiding gegeven, gericht op verdere opleidingsbehoeften en loopbaanperspectieven. Afgesproken is, dat de hogeschool deelt in de opbrengsten van de bemiddeling. Het Job Center voor studenten wordt gevestigd in het gebouw aan de Hogeschoollaan.
Daarnaast gaat Start ten behoeve van het personeel van de hogeschool diensten verrichten voor het Loopbaan Advies Centrum (LAC) van de Dienst Personeel & Organisatie. Het LAC werft, detacheert en herplaatst personeel. De expertise en het relatienetwerk van Start wordt daarbij ingezet. Start krijgt tevens de exclusieve opdracht voor bemiddeling van tijdelijk personeel. (FG)