TU Delft looft prijs uit voor alternatief tikkenteller

Studieverenigingen van de Technische Universiteit (TU) in Delft hebben een prijsvraag uitgeschreven voor het bedenken van een oplossing voor het verdwijnen van de tikkenteller. De KPN heeft heeft aangekondigd de teller uit roulatie te nemen omdat de tikken te veel storing zouden veroorzaken in de computergestuurde centrales.
De studieverenigingen wiskunde en elektrotechniek vinden de alternatieven die KPN voor de tikkenteller aanbiedt te duur. De studieverenigingen hopen met de prijsvraag te kunnen voorkomen dat zeker 15000 studentenhuizen over moeten stappen op een isdn-lijn, een gespecificeerde rekening of mobiel bellen.
Studenten van alle hbo- en wo-opleidingen mogen meedingen naar de prijs van 2500 gulden. Eisen zijn wel dat de oplossing betaalbaar moet zijn en dat het openbare telefoonnet niet gestoord mag worden.
Eind vorig jaar maakte KPN bekend dat de tikkerteller vanaf 1 januari 2002 geheel uit de roulatie genomen zal zijn. In de regio Leeuwarden is de teller al verdwenen. De studentenbond ISO protesteerde tegen de maatregel van KPN. (RS)

(Nadere informatie: www.teljetikken.tudelft.nl)