‘Kaderstellende regeling’ 1 april gelanceerd

Menig manager van de Stichting Brabantse Hogescholen keek deze week vreemd op bij het ontvangen van de ‘kaderstellende regeling’ bij het Visietraject van de Raad van Bestuur. De raad verstuurde aan ongeveer honderd managers en stafleden een nagenoeg tekstloze scheurkalender met illustraties van studenten van de Academie voor Kunst en Vormgeving in ‘s-Hertogenbosch. De begeleidende, op 1 april gedateerde brief deed vermoeden dat de raad geen woorden meer vuil wil maken aan het visietraject, dat is uitgezet om de samenwerking tussen de beide hogescholen uit te werken. Het bleek echter om een 1 aprilgrap te gaan.
‘Er zijn wel enkele medewerkers ingestonken die zich afvroegen of het om een beleidsstuk ging’, aldus grappenmaker Frans van Kalmthout, vice-voorzitter van de raad. ‘Maar dit is geen trendsetter hoor. Precies een jaar geleden verscheen de fusieklapper, dit is een aardige artistieke vondst met minder woorden.’
De kalender is een project van zeventig studenten illustratieve en grafische vormgeving in samenwerking met het Bureau Communicatie in ‘s-Hertogenbosch. (RL)