Misbruik bibliotheekpassen

In de mediatheek van het gebouw aan de Bredase Hogeschoollaan worden verloren bibliotheekpassen misbruikt om studieboeken te lenen en niet terug te brengen. Kwam het vorig jaar slechts één keer voor dat op vergeten passen boeken werden geleend en niet teruggebracht, dit jaar is er al sprake van vijf gevallen.
De daders halen de passen uit kopieerapparaten en vervolgens worden met de passen studieboeken geleend die niet meer teruggebracht worden. De eigenaar van de pas krijgt voor de niet teruggebrachte literatuur een rekening die kan oplopen tot vierhonderd gulden.
Voorlopig zijn alleen boeken meegenomen die gebruikt worden op de Faculteit Economie & Management (FEM).
Vakmediathecaris Letty Aardema adviseert mensen die hun pas kwijt zijn deze onmiddellijk te blokkeren bij de balie van de mediatheek, zodat ze onbruikbaar zijn. Wie misbruik maakt van de passen is niet bekend. (RS)