Vanaf 1 januari 2002 één nieuwe facilitycard

De Hogeschool Brabant en de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch krijgen met ingang van 1 januari 2002 één en dezelfde facilitycard voor studenten en medewerkers. De nieuwe kaart zal alleen bruikbaar zijn op de beide hogescholen en zal dus geen deel uitmaken van een landelijk systeem. De ingangsdatum is gekozen vanwege de introductie van de euro, die sowieso diverse aanpassingen aan de kaartsystemen vereist.
Tot nu toe waren er binnen de twee samenwerkende hogescholen drie verschillende kaartsystemen in gebruik in respectievelijk Breda/Etten-Leur, Tilburg en Den Bosch. De nieuwe kaart werkt met een chip, en zal die oude systemen vervangen. Het aantal functies zal worden uitgebreid. Behalve als betaalmiddel bij bijvoorbeeld kopieerapparaten en catering zal de facilitycard nieuwe stijl ook dienst kunnen doen als digitale sleutel en identificatie bij tentamens en boekenuitleen.
De Raad van Bestuur heeft een projectgroep uit beide hogescholen geïnstalleerd, die de details nader gaat uitwerken. (FG)