FTN-feest voor scholieren gaat toch door

De Faculteit Techniek & Natuur (FTN) organiseert op 7 juni toch een feest voor scholieren die geïnteresseerd zijn in techniek. Vorige week kreeg Astrid Damen, pr en voorlichting, groen licht voor een feest in het Inslag Sportcentrum – voorheen het Sport- en Beachplaza – in Breda.
De FTN wilde oorspronkelijk een popconcert organiseren. De begroting, anderhalf à twee ton, viel tegen, de sponsoring bleek een onzekere factor en de tijd om het geheel te promoten was vrij kort. Het feest dat nu gehouden wordt zal aanmerkelijk minder kosten dan het popconcert, mede omdat geen gebruik wordt gemaakt van een gehuurde tent. Bovendien komen er geen artiesten als Krezip en Abel, die op het verlanglijstje stonden van de FTN. Zij zouden zwaar op het budget gedrukt hebben.
De muziek wordt nu verzorgd door dj Moore en dj Erick E, terwijl twee podia worden geplaatst waarop studenten met computerspellen tegen elkaar kunnen strijden. Het één en ander kan worden gevolgd op groot scherm. Buiten kunnen scholieren bungee-jumpen. (RL)