Cirrus genomineerd voor prijs ‘Ei van Columbus’

Het project Cirrus van de Faculteit Techniek & Natuur (FTN) is door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OC&W) en het Ministerie van Volksgezondheid, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer (VROM) genomineerd voor het ‘Ei van Columbus’. Deze landelijke prijs voor innovatie en duurzaamheid, dertigduizend gulden en een trofee, wordt op 21 juni in het Luxortheater in Rotterdam uitgereikt door ministers Hermans (Onderwijs) en Pronk (Milieu).
De FTN probeert met het project Cirrus duurzame technologie in al haar aspecten te integreren in de opleidingen. Het project loopt, parallel aan de verandering van het onderwijscurriculum, tot het najaar van 2004.
De FTN is een van de vijf genomineerden in de categorie ‘hoger onderwijsinstellingen’. De andere vier genomineerden zijn de TU Delft, de Katholieke Universiteit Nijmegen, de PABO in Meppel en de Saxion Hogeschool IJsselland. (RL)