‘Emweedee’ geeft gelijknamig vaktijdschrift uit

De opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening (MWD) presenteerde gisteren het eerste nummer van ‘Emweedee’, een jaarlijks vakblad voor studenten en docenten van de opleiding en voor contacten in het werkveld. Het tijdschrift wordt kort voor de diplomering van de afgestudeerden uitgegeven en is bedoeld om het maatschappelijk werk meer in de schijnwerpers te zetten.
Emweedee bevat de beste acht artikelen van studenten uit de afstudeerfase. Zij maakten deze scripties tijdens het studieprogramma ‘Schrijven over het vak’. Tegelijkertijd met de uitgave van het blad werd een bescheiden prijs uitgereikt voor het beste artikel in het tijdschrift. Een externe jury koos het stuk ‘Help, een crisis! Wat nu?’ van student Bas van der Moolen. Hij vroeg zich af wat te doen als je als hulpverlener net zo in paniek bent als de cliënt zelf. (RL)