Introfeest mag wel op vrijdagavond

Klachten van omwonenden over de stand van de volumeknop vormden de enige wanklank rond het introfeest dat de Hogeschool Brabant en de Nationale Hogeschool voor Toerisme en Verkeer (NHTV) vorig jaar september in een tent op het NAC-terrein organiseerden. Voor het overige was het een spetterend evenement, dat door 5000 studenten werd bezocht. Voor herhaling vatbaar dus.
Voor donderdag 20 september 2001 hadden de beide hogescholen opnieuw een introfeest bij het NAC-stadion in gedachten. Maar de vergunning werd geweigerd. Reden: de klachten over geluidsoverlast van het vorig jaar. Als tussenoplossing ging de gemeente wel akkoord als het feest een dag later zou plaatsvinden. Op vrijdagavond worden de overburen geacht zich minder aan de feestvreugde te storen.
Daarom staat het feest nu voor vrijdagavond 21 september gepland. Al is dat mogelijk nadelig voor de klandizie, omdat te vrezen valt dat er dan meer studenten buiten de stad zijn. (FG)