Nora Kasrioui genomineerd voor Phenix Essayprijs

Met een essay in NRC Handelsblad over haar eigen opgroeien in twee culturen, de Marokkaanse en de Nederlandse, is Nora Kasrioui genomineerd voor de Phenix Essayprijs. De in Marokko geboren Kasrioui is eerstejaars studente Sociaal Pedagogische Hulpverlening aan de Hogeschool Brabant.
In het kader van de manifestatie ‘Rotterdam culturele hoofdstad’ hebben NRC Handelsblad, de Belgische krant De Standaard en de Phenix Foundation een essaywedstrijd georganiseerd met als thema ‘Nieuw leven in de lage landen’. De bijdragen werden beoordeeld door een jury bestaande uit Frits Bolkestein (Europees commissaris), Paul Scheffer (publicist), Juurd Eijsvogel (hoofdredactie NRC Handelsblad), Peter Vandermeersch (hoofdredacteur De Standaard) en Nilgün Yerli (columniste en cabaretière).
Het essay van Nora Karioui, dat op 26 juni in NRC Handelsblad werd afgedrukt, is als een van de vijf beste geselecteerd. Dit najaar wordt het winnende essay bekend gemaakt en wordt de bijbehorende prijs uitgereikt tijdens de openingsmanifestatie van de Phenix Foundation, een organisatie die tot doel heeft de culturele diversiteit in de kunsten te versterken. (FG)