St. Joostpenning naar documentairemaakster

Tijdens de eerste dag van de eindexamenexpositie van de Academie voor Kunst en Vormgevingsonderwijs St. Joost zijn de St. Joostpenning en de Gouden Kei uitgereikt.
De prestigieuze penning en een geldprijs van 5000 gulden gingen dit jaar naar Hanneke Kuijpers, studente AV-vormgeving en Programmamaken. Ze krijgt de prijs voor de documentaire ‘Las Meminas’ over een fictief theater waar gecreëerde kunstenaars een zelfportret maken.
Voor het derde jaar werd aan één van de vrouwelijke autonome kunstenaars de Gouden Kei uitgereikt. De winnares, studente Architectonische Vormgeving Hanneke van Hassel krijgt een geldprijs van 3000 gulden, twee maanden ateliergebruik in Frankrijk en een publicatie. Ze ontving de prijs voor haar poject ‘Variëteiten’, een onderzoek naar fundamentele eigenschappen van gebruiksvoorwerpen. (MvH)