Directie Gamma voert prikklok niet in

Je vindt het niks of je bent helemaal weg van de prikklok. Een tussenweg lijkt er niet te zijn. De Faculteit Gamma is onderverdeeld in voor- en tegenstanders van deze vorm van tijdregistratie. Na een experimentele fase ziet de directie geen reden is om de prikklok breed in te voeren.
Een teleurstelling voor degenen die er al jaren op zaten te wachten. Enkele medewerkers die hun werkplek hebben op de Hogeschoollaan prikken al jaren. Medewerkers in de Verbeetenstraat moeten hun tijd zelf bijhouden. Deze situatie blijft vooralsnog bestaan, al menen diverse leden van de faculteitsraad dat dit niet geoorloofd is. Want prikken kost geld.
Het voorgenomen besluit van de directie om niet over te gaan op invoering van de prikklok leidt echter voorlopig niet tot veranderingen voor de medewerkers die wel gebruik maken van de klok. ‘We gaan ermee door tot het onderwerp definitief is afgekaart’, zei Gerton Heyne tijdens de faculteitsvergadering. ‘We willen eerst weten hoe mensen met hun tijd omgaan en meer zicht krijgen op de verschillen tussen de Verbeetenstraat en de Hogeschoollaan.’ Of dat onderzoek zal leiden tot een andere manier van tijdregistratie wordt pas eind dit jaar bekend. (MvH)