Bossch college gaat lunchen met studenten

Het College van Bestuur van de Hogeschool ’s-Hertogenbosch wil met studenten praten om te horen wat er bij hen leeft. Hiertoe organiseert zij op woensdag 19 september een lunch waar vijftig studenten aan kunnen deelnemen.
Dinsdagnacht zijn alle studenten via een e-mailbericht uitgenodigd. De eerste vijftig studenten die reageren kunnen volgende week woensdag aanschuiven bij de collegeleden Frans van Kalmthout en Anneke Nijenhuis.
‘Tijdens dit gesprek kun je je ervaringen, ergernissen en suggesties kwijt, bijvoorbeeld over de gang van zaken tijdens de introductie, de eerste weken op de hogeschool, de dictatenvoorziening en de winkel, de duidelijkheid van regelingen, intranet, etc.’, zo schrijft het college in de uitnodiging. ‘Maar als tijdens het gesprek blijkt dat studenten het over iets anders willen hebben, dan kan dat’, zegt managementassistente Ria van Oeffelen.
Het college ziet de lunch als aanvulling op de bestaande contacten met studenten van de Hogeschoolraad en de informatie die de jaarlijkse enquête onder studenten biedt. Het is de eerste keer dat er een dergelijke lunch plaatsvindt. Het idee is om dit elk kwartaal te herhalen. (GR)