Condoleance-register van AIM-studenten druk bezocht

Meer dan duizend studenten en medewerkers van de Hogeschool Brabant hebben de condoleance-website voor Amerika bezocht. De website is gemaakt door eerstejaars studenten van de Academie voor ICT en Management (AIM). Via de site hebben zo’n 200 mensen hun medeleven getoond.

‘We hoorden het nieuws tijdens de les. Hoewel we de omvang van de ramp nog niet overzagen, heeft de docent de les gestaakt. We zijn naar huis gegaan en hebben de hele tijd naar CNN gekeken’, vertelt Joep Rongen, eerstejaars AIM-student. Samen met eerstejaars Colin van Mil werkte hij tot één uur ’s nachts aan de website.
‘Je voelt je machteloos. Je wilt iets doen, maar kunt zo weinig, behalve een condoleance-website maken voor de Hogeschool Brabant’, vertelt Joep Rongen.

De volgende dagen hebben ze grotendeels doorgebracht achter de computer en tv. ‘We hebben woensdag en donderdag gespijbeld, om onze website te onderhouden en het laatste nieuws bij te houden. Maar ik verwacht niet dat we daar problemen mee krijgen. Sterker nog; we hebben een hoop complimenten gehad van docenten’, zegt Joep Rongen. De website zal waarschijnlijk tot vrijdag in de lucht blijven. (MS)
website:
www.theworld.knows.it