HBO Intro Feest in Breda afgeblazen

Het HBO Intro Feest dat aanstaande vrijdag op het NAC-parkeerterrein in Breda zou losbarsten, gaat niet door. Organisator Bogers Productions heeft dit vandaag besloten nadat was gebleken dat de voorverkoop ver achterbleef bij de verwachtingen. Er waren nog geen 500 kaarten verkocht terwijl men mikte op een opkomst van 6000 studenten.
De oorzaak van de matige kaartverkoop is volgens Arjan Bogers, directeur van Bogers Productions, dat het feest noodgedwongen op vrijdagavond gehouden moest worden. ‘De gemeente heeft onze aanvraag voor donderdag afgekeurd omdat er vorig jaar een aantal klachten waren vanwege geluidsoverlast. Daarom heb ik uiteindelijk ingestemd om het feest op vrijdag te zetten’, zegt hij.
Hoewel de manifestatie vorig jaar zo’n vijfduizend studenten van de Hogeschool Brabant en de Nationale Hogeschool voor Toerisme en Verkeer trok, lieten zij het nu afweten. ‘Het algemeen commentaar van studenten is dat het op vrijdag niet goed uitkomt. De eerstejaars gaan massaal naar hun ouders en ouderejaars hebben dan werkverplichtingen’, meent Bogers.
Vorig jaar is het feest – ditmaal omgedoopt tot STUDance – voor het eerst gehouden op het parkeerterrein bij het NAC-stadion. De jaren ervoor vond het plaats in het zalencomplex het Turfschip. Omdat dit gebouw werd gesloopt en er geen grote zalencomplexen voor dit doel beschikbaar waren, streek het Intro Feest bij het NAC-stadion neer. In grote tenten en in de buitenlucht traden bands op en werd muziek gedraaid. Dit leidde vorig jaar tot enkele tientallen klachten van omwonenden.
Bogers: ‘Ik had achteraf gezien niet moeten instemmen met het verplaatsen van het feest naar de vrijdag. Ik had voet bij stuk moeten houden. Maar ik heb me naar de gemeente gevoegd om het feest toch door te kunnen laten gaan.’ (GR)