Raad van Toezicht akkoord met huisvestingsplannen Hogeschool Brabant

De Raad van Toezicht heeft op donderdag 20 september ingestemd met de voorgenomen huisvestingsplannen van de Raad van Bestuur. Dat houdt in dat de Hogeschool Brabant zich in Breda concentreert rond de Hogeschoollaan; daar wordt nieuwbouw geplaatst en wordt het huidige gebouw gerenoveerd.
In Tilburg gaat de Hogeschool op zoek naar een locatie in het centrum van de stad, om daarmee de uitstraling van de Hogeschool te vergroten. Eerste voorkeur heeft het Pieter Vreedeplein, dat in de stadsontwikkeling van Tilburg stadshart en station met elkaar moet verbinden. Lukt het niet vóór 1 december een beter alternatief voor de huidige locatie aan de Cobbenhagenlaan te vinden, dan wordt het bestaande gebouw vervangen door nieuwbouw. (RL)