“Rectificatie: FTN wil Mastersopleiding ‘Pipelining’”

De Faculteit Techniek & Natuur (FTN) van de Hogeschool Brabant heeft het draaiboek voor een Mastersopleiding tot buisleidingingenieur uit de kast gehaald. In Impuls nummer 2 staat ten onrechte dat de FTN een post-hbo-opleiding wil starten.
Het project ‘Leergang Pijpleidingingenieur’ is een initiatief van het Buisleiding Industrie Gilde (BIG), een vereniging die als doel heeft het bevorderen van vervoer per pijpleiding. BIG bestaat uit vertegenwoordigers van het bedrijfsleven, semi-overheid en overheid.
De FTN is vanaf de lancering van het plan betrokken geweest bij de ontwikkeling van de leergang, die nu in grote lijnen gereed is. De stuurgroep van het project is momenteel op zoek naar investeerders om daadwerkelijk te kunnen starten met de Mastersopleiding. Van het benodigde bedrag is inmiddels ongeveer tweederde toegezegd door deelnemende partijen uit het onderwijs en door bedrijven. (RL)