Tilburgse kamerbemiddelaar blijkt nep

Het is een oude oplichterstruc, die elk jaar weer opduikt. Deze keer in Tilburg, waar een advertentie van de ‘Stichting Woonbemiddeling’ in de plaatselijke huis-aan-huisbladen verscheen: tegen een inschrijfgeld van 35 gulden konden studenten zich melden voor een van de vele kamers die de stichting in de aanbieding had.
Na betaling wordt echter niets meer vernomen. Bij navraag blijkt de Stichting Woonbemiddeling niet te bestaan. Het telefoonnummer laat weten dat de voicemail vol is, en dat geen berichten meer kunnen worden ingesproken.
Bij de politie is geen aangifte gedaan. Daarvoor is het bedrag van 35 gulden kennelijk te gering, laat de voorlichter via het Brabants Dagblad weten. Wat hem niet weerhoudt studenten te adviseren voortaan van tevoren bij de Kamer van Koophandel te checken of een bureau dat ze niet kennen wel echt bestaat. (FG)